Si mirem els principals factors que es tenen en compte en atenció precoç per poder valorar els nens/es veiem que per identificar-los correcatment requerim d'una bona base teòrica. I a partir d'aquí, serà més fàcil entendre el procés i com poden la resta de professionals, entitats, etc que estan en contacte amb nens de 0 a 6 anys detectar factors de risc.
Per entendre millor tot el que estem treballant dia a dia al CDIAP he cercat informació sobre el Desenvolupament Infantil de 0 a 6 anys i la meva tutora també m'ha facilitat un qüestionari de Factors de Risc que utilitzen les Llars d'Infants.Això m'ha ajudat molt per atrevir-me ha participar d'una manera més activa a les sessions en les quals participo.
Entenc que el desenvolupament humà és un procés llarg i gradual. Per aconseguir un desenvolupament integral del nen, cal partir del nivell de desenvolupament del nen en el moment de la intervenció, l'adult en aquest cas actua de mediador.
Cal destacar la importància de conèixer les característiques pròpies del nen/a junt amb les necessitats derivades dels ritmes bilògics pròpis de l'edat.
La realitat de l'evolució d'un subjecte és paral·lela en diferents àrees, sense el desenvolupament de les estructures cognitives no podria donar-se el desenvolupament social, afectiu, etc.; per aquets motiu no s'ha d'oblidar que el desenvolupament del nen/a està subjecte a diverses dimensions, per la qual cosa la diferència entre individus sempre ha de ser un punt important ha tenir en compte.
Històricament, els psicòlegs, s'han ocupat del paper que han tingut en el desenvolupament l'herència i el medi ambient. Però, de manera general, he vist que actualment, es reconèix la importància de la interacció que existèix entre l'herència i el medi ambient.
Cal destacar la importància de conèixer les característiques pròpies del nen/a junt amb les necessitats derivades dels ritmes bilògics pròpis de l'edat.
La realitat de l'evolució d'un subjecte és paral·lela en diferents àrees, sense el desenvolupament de les estructures cognitives no podria donar-se el desenvolupament social, afectiu, etc.; per aquets motiu no s'ha d'oblidar que el desenvolupament del nen/a està subjecte a diverses dimensions, per la qual cosa la diferència entre individus sempre ha de ser un punt important ha tenir en compte.
Històricament, els psicòlegs, s'han ocupat del paper que han tingut en el desenvolupament l'herència i el medi ambient. Però, de manera general, he vist que actualment, es reconèix la importància de la interacció que existèix entre l'herència i el medi ambient.
No hay comentarios:
Publicar un comentario