2a entrada octubre 2014
FASE 1 Detecció de necessitates i Enfocament del Projecte
FASE 1 Detecció de necessitates i Enfocament del Projecte
Temporalització: Practicum I : De febrer de 2014 fins juny de 2014 (75h presencials)
Objectius: Conèixer les principals necessitats del Centre i en especial dels nens i nenes amb qui intervé la Psicopedagoga.
Destinataris/àries: Directament la Psicopedagoga i els nens/es que atén a les sessions. Indirectament els altres professionals i nens/es del Centre.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Observació del funcionament del Centre en general i en particular de les sessions amb nens/es amb TEA i/o Problemes d’Aprenentatge
2. Definició compartida de l’àmbit en el qual s’intervindrà i dels objectius generals i específics i els continguts de la proposta d’assessorament.
3. Disseny i temporització del projecte.
4. Reflexió consensuada i escrita de la base teòrica de la intervenció assessora pel que fa al projecte.
5. Recerca documental i bibliogràfica.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- Entrevista amb la tutora del pràcticum i psicopedagoga (1 hora).
- Anàlisi documental dels projectes i dels plans del centre, legislació que ens afecta, documents de treball interns i bibliografia (4 hore)
- Anàlisi documental dels projectes i dels plans del centre, legislació que ens afecta, documents de treball interns i bibliografia (4 hore)
- Participació en les sessions (64 hores)
- Elaboració d’un disseny de treball (3 hores)
- Reunió: comunicació, contrast i revisió del projecte (2 hores).
- Recollida de materials i incorporació dels diferents elements consensuats al projecte (1 hora).
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Registre i anotacions de les principals necessitats
2. Notes de l’anàlisi documental.
3. Reunió amb la psicopedagoga i entrevista
4. Elaboració del esquema del projecte o pla de treball
FASE 2 Elaboració i adaptació dels materials
Temporalització: Practicum II: de setembre de 2014 a Octubre de 2014 (40 hores presencials)
Objectius:
- Conèixer què s’ha fet, s’està fent, com i quan i per què en relació a la intervenció assessora del CDIAP i els nens amb TEA que fan sessions amb la psicopedagoga proposat i en referència a: Destinataris; Objectius; Continguts; Metodologia; Activitats; Avaluació.
- Crear materials per treballar la comunicació i relació amb nens que presnetenTEA i millorar la pràctica psicopedagògica.
Destinataris/àries: La Psicopedagoga i els nens/es amb TEA que atén a les sessions.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1, Planificació del projecte per treballar amb els nens que presneten TEA a través de diversos materials per treballar SAAC.
2. Observació i recollida d’informació d’altres intervencions o actuacions bàsiques que s’estan fent.
3. Plantejament de les eines de coordinació, definició de les necessitats i fer propostes de millora.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- Entrevista amb la tutora del practicum i psicopedagoga. (1h)
- Cerca de material (5h)
- Anàlisi del treball amb els nens/es, contrast de documentació i adequació a cada cas, al calendari i al context actuals.(1h)
- Elaboració del projecte (3 hores)
- Reunió: comunicació, contrast i revisió de la projecte amb la tutora del practicum (1h)
- Participació en les sessions (15h)
- Recollida d’informació i preparació de l’avaluació inicial (1h)
- Inventariar d’activitats específiques, recursos i metodologia emprada (2h)
- Creació dels materials (10h)
- Reunió de treball per valorar els materials (1h)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Planificació del projecte
2. Diari de pràctiques.
3. Registre d’observació de cada sessió.
4. Registre d’observació de les reunions i entrevista.
FASE 3 Intervenció o actuació: aplicació dels materials a les sessions de psicopedagogia
Temporalització: Practicum II: de novembre de 2014 a desembre de 2014 ( 35 hores presencials)
Objectius: Aplicar els materials que s’han elaborat per millorar la pràctica psicopedagògica i el treball de comunicació i relació amb nens que presenten TEA
Destinataris/àries: La Psicopedagoga i els nens/es amb TEA que atén a les sessions.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Aplicació a les sessions de diversos materials pensats per treballar amb SAAC i adaptats als nens/es que atenem, per tal que ajudin ha millorar la pràctica psicopedagògica i la comunicació i relació amb nens que presneten TEA .
2. Observació i recollida d’informació de les diverses sessions.
3. Reunions de coordinació i entrevista amb la Psicopedagoga per valorar la utilitat dels materials.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- Reunió: comunicació, contrast i revisió dels materials abans de l’aplicació en cada sessió (7h)
- Participació en les sessions i aplicació dels materials (15h)
- Recollida d’informació i avaluació de cada sessió (7h)
- Inventariar activitats específiques, recursos i metodologia emprada (4h)
- Reunió de treball per valorar els resultats finals de cada sessió (2h)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.Escala d’ítems per valorar cada sessió
2. Diari de pràctiques.
3. Materials elaborats
4. Registre de les reunions i entrevistes amb la tutora del practicum (Psicopedagoga)
5. Avaluació de línia base
FASE 4 Avaluació quantitativa i qualitativa, seguiment del procés i la seva valoració personalitzada.
Temporalització: Practicum II: de desembre de 2014 a gener de 2015 ( 25 hores semi-presencials)
Objectius:
- Elaborar la memòria de pràctiques.
- Elaborar un dossier/annex amb tot el material utilitzat per al projecte
- Avaluar quina utilitat té actualment i pot tenir en un futur immediat el projecte
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Elaboració de la memoria a partir de tot el procés, tenint en compte les fonts bibliogràfiques, el matrial aplicat, les tècniques i instruments utilitzats, tant en l’elaboració, aplicació com en l’avaluació.
2. Avaluació final conjunta amb la tutora, psicopedagoga i també de manera individual.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Anàlisi documental de les fonts bibliogràfiques, documentals i recursos web. (2h)
2. Entrevistes, reflexió i valoració amb la tutora (psicopedagoga) (3h)
3. Diari de pràctiques. (10h)
4. Memòria final de les pràctiques. (10h)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.Diari de pràctiques.
2.Memòria final de les pràctiques.
3.Registre d’observació de les sessions
4.Registre documental de la informació extreta de les pràctiques.
5.Valoració de les pràctiques per part de la tutora (psicopedagoga)
6.Validació i avaluació per part del tutor extern
No hay comentarios:
Publicar un comentario