lunes, 13 de octubre de 2014

CASOS: MATERIALS-COMUNICACIÓ i SITUACIÓ EN EL CONTEXT

2a entrada novembre 2014

Des de fa un mes he inciat la creació de materials segons les necessitats dels nens amb TEA amb els que puc intervenir.

L'A, és un nen, té 4 anys i és un dels primers nens amb qui he intervingut a les sessions.

Des de fa unes setmanes, l'A. participa en el grup de psicomotricitat, doncs des de l'escola manifestaven moltes dificultats amb l'A. quan està en grup. Al CDIAP s'ha considerat adequat que participi en algunes sessions grupals amb el Grup de Psicomotricitat per treballar aquest aspecte, així com altres de motrius que el poden ajudar ha evolucionar.

Per tal que l'A. pugui comunicar-se i participar de manera més activa al Grup, vaig pensar de crear un plafó amb les principals activitats que es fan a l'aula de psicomotricitat i amb el Grup. Vaig utilitzar el programa Boardmarker. 

Vaig crear pictogrames més petits específics per treballar l'estructura que es segueix amb el GRUP i poder-ho treballar a les sessions individuals prèviament, ja que el fet de que entri directament a la sessió sense haver entrenat els pictogrames del plafó, penso que podria confordre l'A. Seguidament vaig fer un plafó més gran per tal que l'A. a l'aula de psicomotricitat i amb el GRUP pugui seguir l'estructura de treball i pugui comunicar-se i entendre millor. D'aquesta manera penso que és més fàcil la seva integració al grup, ja que l'espai està adaptat a les seves necessitats.

Efectivament un cop aplicat el material es fa evident la necessitat d'aquest, doncs l'A, tot i amb el material a le sprimeres sessions es mostrava força confòs. El material li facilita integrar-se en el grup i seguir l'estructura de l'activitat.

Us facilito un vídeo que explica com utilitzar el Boarmaker i també les fotografies del material creat.






No hay comentarios:

Publicar un comentario