3a entrada novembre 2014
La J., és una nena de 4 anys. La J. ha fet grans progresso des de que va iniciar les sessions a ONA. Amb ella ens interesa molt treballar la conversa, la situació en el cotxet, les emocions, etc. Així com el raonament i la Teoria de la Ment.
La J., és una nena de 4 anys. La J. ha fet grans progresso des de que va iniciar les sessions a ONA. Amb ella ens interesa molt treballar la conversa, la situació en el cotxet, les emocions, etc. Així com el raonament i la Teoria de la Ment.
Per treballar tots aquests aspectes he aprofitat els contes amb SPC de l'Edu365. Des d'ONA tenien la necessitat de poder tenir els contes imprimits i plastificats, ja que és molt més visual pels nens i són ells qui han d'explicar el que hi veuen, treballant així la comunicació amb un suport visual.
Després d'aplicar el material vaig poder valorar que era útil i eficaç per treballar amb la J. i altres nens amb TEA. Els permitia de manera més tangible comunicar-se. Les activitats també van ser útils i a la vegada atractives pels nens, permetent un treball complert sobre els contes.
En aquest cas, vam començar pel conte del GEGANT DE GUIX. Vaig adaptar el conte a làmines grans i amb pictogrames i ho vaig plastificar.
També vaig fer la cara del Gegant amb les diferents parts, cabells, nas, boca, orelles, etc, de tal manera que la J. i els nens i nenes que presenten TEA, puguin identificar les parts de la cara i enganxar-les. Així com explicar el que recorden del conte i treballar la comunicació.
Enllaç al conte: http://edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/gegant/gegant01.htm
Enllaç al conte: http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/tabalet/
En aquest cas us presento una activitat que consta en identificar els animals del conte en fotografia i enganxar-los com correspon. Això també serveix per treballar la memòria, la lògica i en general la comunicació, així com identificar els animals en fotografia real. També en la mateixa línea he creat unes taules amb els amics del Tabalet i l'instrument i joguina que dueien al conte, per tal que els nens exposin que recorden del conte, es comuniquin, treballin la memòria, i identifiquin objectes en fotografia real.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario