La psicopedagoga d'ONA-CDIAP puc afirmar que té en compte el Codi Deontològic a l'hora de plantejar la seva intervenció. Doncs té cura de la realitat de l'usuari de la qual partèix i posa a la disposició d'aquest totes les eines i estratègies per fer una intervenció el més acurada i global possible, tenint en compte l'entorn més inmediat com és l'escola, la família i la societat on es desenvolupa el nen/a. A banda de cercar, formar-se i ser permanentment activa en la recerca de nous mètodes, estratègies i coneixements per donar una atenció de qualitat.
Una de les qualitats que valoro més de la seva intervenció és la paciència, és a dir el saber seguir el temps dels nens/es amb les que intervenen, doncs això permet adaptar-se al ritme i desenvolupament de cada nen/a i ajuda a entendre millor quines dificulatats presenta.
També val ha dir, que moltes vegades es poden donar situacions de frustració durant la pràctica professional, però una de les qualitats desenvolupa la psicopedagoga en aquest cas és la capacitat per redefinir la intervenció i buscar suport d'altres figures professionals i/o del pròpi entorn del nen/a que poden ajudar a complementar la intervenció.
Us facilitaré un enllaç que parla del Codi Deontològic del Psicopedagog/a i del Codi Deontològic del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, ja que és amb el que es basa la professió de psicopedagog i les qualitats i/o maneres de fer que desenvolupa la psicopedagoga de ONA-CDIAP. Tot i que val a dir que també cal tenir en compte el Codi Deontològic del Col·legi de Psicòlegs i/o del Personal Docent, ja que són Codis que tenen pes específic en la tasca professional del Psicopedagog.
http://www.pedagogs.cat/doc/codi_deontologia.pdf
http://psicotdah.com/inicio/codigo-deontologico-del-psicopedagogo/
No hay comentarios:
Publicar un comentario