En aquest Practicum I que ja finalitza, ens demanen fer un Pla d'Actuació que caldrà desenvolupar i aplicar durant el Pràcticum II.
Com que ja porto des del mes de Febrer fent pràctiques i participant de les sessions amb la psicopedagoga he observat quines són les principals necessitats i vull basar la meva actuació en alguna cosa que ajudi a millorar la intervenció amb els nens i nenes però també que serveixi en general a totes les professionals del Centre.
Fruit del que he anat observant durant el Pràcticum I, he detectat una mancança important a ONA-CDIAP Alt Camp-Conca de Barberà. La falta de temps per crear materials i adaptar-los a cada cas suposa un handicap important, ja que si disposesin de un recull de tots els materials de manera molt més ordenada, amb tots els signes, pictogrames i fotografies, eines TIC, etc; necessaris, el treball i la comunicació amb nens amb TGD i/o amb Dificultats d’Aprenentatge, Problemes d'Atenció, etc, seria molt més fàcil, i en general amb els nens i nenes que s'atenen.
Dient això, no estic afirmant que no hi ha material, aquest hi és, és adient a l’edat dels nens amb que es treballa i està adaptat per treballar la Memòria; Atenció; Percepció i Llenguatge, existèix i s’utilitza per fer PEC’s, Joc adpatat i simbòlic, jocs de causa-efecte, TEACCHS etc i per treballar les Habilitats Prèvies. Però, ens trobem en que no hi ha un recull de tots els materials, alguns no estan adpatats a les TIC, o no estan en fotografia i/o pictograma perquè els puguin identificar; o la mida dels pictogrames i fotografies és variada; etc; i alguns s'haurien d'adaptar als nens en particular.
Per tant el principals objectius que em plantejo, de cara al Pla d'Actuació, serà, crear els materials necessaris per treballar, intervenir i comunicar-nos amb nens i nenes amb TGD i/o dificultats d’aprenentatge i/o dificultats d'atenció, comunicació, etc, concretament la idea seria fer materials per utilitzar la tècnica TEACCHS amb nens que presenten Autisme, ja que són amb qui puc intervenir més i ho vull fer des d'una base d'aprenentatge i des de la bessant psicopedagogica.
Durant aquest mes cal analitzar i programar com fer viable el Pla d'Actuació per donar resposta a la necessitat que es detecta i veure si és convenient enfocar el treball cap aquesta línea o cal reformular la idea de la que parteixo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario